Wednesday, June 5, 2019

Tredje NorthSide venter lige om hjørnet

Så blev det torsdag den 6. juni, hvilket betyder, at NorthSide skydes i gang. For mit vedkommende er det tredje besøg på festivalen i Aarhus, og selvom der er lidt regn i vente i aften, ser jeg frem til arrangementet med stor forventningsglæde. 



For tre år siden endte jeg på NorthSide ved lidt af en tilfældighed. En kammerat og jeg havde deltaget i en dum Instagram-konkurrence. Jeg har ikke engang Instagram, så det var via hans konto.

Det skete til e-handelsprisen. Bureauet IMPACT havde købt et stort antal gule solbriller, som de havde lagt på alle gæsters pladser. Konkurrencen gik ud på, at man skulle tage et billede, iført solbrillerne, hashtagge det et eller andet og så skrive, hvorfor man fortjente at vinde et par billetter til NorthSide.

Vi tog et billede. Det blev rædselsfuldt. Vi så begge ekstremt sure og fulde ud. Ja, det kunne man se trods solbrillerne. Vi så billedet og udnyttede dets udtryk i vores salgstekst. Vi skrev nemlig: “Vi lover at smile, hvis vi vinder billetterne.”

Et par uger gik, hvorefter jeg en dag pludselig fik et opkald fra min ven, der sagde: “Øh… Kan du huske den der konkurrence til e-handelsprisen?”
Jeg rettede blikket op mod højre for at grave i hukommelsen, og et fjernt minde dukkede frem: “Ej ja… Hvad så?”
“Vi har sgu vundet.”

Fucking fedt! Der var dog kun tale om en endagsbillet, men til gengæld var det med indlogering på hotel.

Vi drog til Aarhus på dagen, og selvom det stod ned i stænger, fra vi kom, til vi gik hjem, og festivalpladsen der blev forvandlet til en stor mudderpøl, så var det en fremragende dag med en masse fantastisk musik. Højdepunkterne var Run The Jewels, Mø og Bastille.

Frank Ocean spillede også, og det havde jeg egentlig forventet blev højdepunktet. Lydsetuppet gjorde dog, at det var rigtig svært at høre noget. Det var en skam, for han er ellers en fantastisk kunstner.

Siden første år har jeg været hooked, og derfor var jeg også afsted sidste år, ligesom jeg skal afsted i år.

I dag er første navn, som vi skal høre, Tove Lo. Derudover skal vi opleve The Streets, Phlake og Kaytranada eller Khalid. Ja, de sidste to spiller samme tid. Not good! Vi må lige se, hvad vi er i humør til.

Jeg skal med toget til Aarhus om ganske få timer. 11:38 er der helt præcist afgang. Inden da skal jeg dog lige arbejde lidt. Har blandt andet et par artikler om cognac, som lige skal færdigskrives.

Det er altid lidt svært at koncentrere sig, når der venter spas og løjer, men det skal nok gå!



No comments:

Post a Comment