Thursday, May 30, 2019

Snart forlænget weekend!

Jeg sidder her på kontoret og knokler på en helligdag. Når jeg kigger ud af vinduet, er det som at kigge på et fotografi, hvis det ikke lige var for et par trækroner, der bevægede sig, samt en måge som af og til svæver forbi ruden.


Der er ikke meget liv i Esbjerg. Heller ikke på Torvet, hvor vi har kontor. Folk nyder sikkert deres fridag hjemme under tæppet på sofaen. Det er nu heller ikke, fordi vejret gør nogen stor forskel for at lokke folk ud. Det er gråt, kedeligt og regnfuldt.

Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at ligge på langs derhjemme og slappe af. Måske med en stor pose chips, der vil være garant for fremkomsten af uren hud. Men det gør jeg ikke. Jeg sidder og knokler en helligdag, og det gør jeg, fordi jeg har valgt det. I morgen fortryder jeg heller ikke. Det er stensikkert; der har jeg nemlig fri, selvom der ikke er tale om en helligdag.

Min chef er ganske fleksibel og lod mig derfor bytte rundt på disse dage. Det klager jeg på ingen måde over. Jeg klager heller ikke over, at jeg snart er færdig med dagens gøremål. Jeg mangler lige en enkelt artikel mere, så kan jeg holde fri.

Vi når i mål med alle timerne. Det er sgu ret godt gået. Sidste uge så det ellers ikke godt ud, men de andre drenge på holdet og jeg har virkelig knoklet på! Det lønner sig da også. Det resulterer nemlig i en kontant bonus! Det er ikke tosset. Derudover blev vi også forkælet med pizza til frokost i dag. Det lød der heller ingen klager for.

Hvad skal den forlængede weekend så gå med..?

Jeg skal slappe af samt arbejde på mine egne projekter. Jeg driver jo en række sider, og planen er at arbejde 5-6 timer på disse i løbet af de næste tre dage. Derudover skal jeg ned og træne.

Champions League-finalen skal vi ej heller forglemme. Det er lørdag, og planen er, at jeg skal se den hos min kammerat Simon. Der kommer vist også et par andre gutter. Jeg tror nok, at vi skal grille samt have et par bajere. Det skal nok blive en succes!

Torvet er stadigvæk helt dødt. Der er noget demotiverende ved at arbejde, når alle andre har fri… Men heldigvis er der lys for enden af tunnelen. Inden længe har jeg fri, og så skal jeg ellers bare hjem på sofaen og se playoff-kampene fra Superligaen. Det bliver spændende, om 1. divisionsholdene kan drille Vendsyssel og Hobro. Jeg tror på et par tætte kampe. Tvivler på, det bliver afgjort i dag. Det gør det formentligt først om en uge

No comments:

Post a Comment