Wednesday, June 12, 2019

Hvornår skal valgplakater senest pilles ned?

Forleden så jeg følgende citat på Twitter: “Hvis bare vi levede et samfund, hvor valgplakater blev pillet lige så hurtigt ned, som de blev sat op.”

Et ganske rammende citat, synes jeg. Det virker ofte til, at hele kampagnebudgettet bruges inden valget. Det er, som om at mange glemmer, at der også er lidt oprydning efter valgfesten. Lidt som vi andre gør i løbet af nytårsfesten, når vi står med bukserne nede om anklerne og hælder champagne ud på gulvtæppet.

Fra min position i centrum af Esbjerg kan jeg lige nu se to valgplakater, selvom valget blev overstået for en uge siden.

Jeg synes selv, at jeg knokler i mange af de timer, hvor jeg er på arbejde, men jeg må også tilstå, at jeg sommetider falder i staver, og for et kvarters tid sad jeg netop og grublede. Grublede over, hvor længe man egentlig må lade sine valgplakater hænge, før det bliver decideret ulovligt.

Når man som mig har et kontorjob med en computer med internetforbindelse foran sig, er det ganske let at få opklaret de fleste spørgsmål. Derfor tog jeg også affære efter ovenstående grublen og spurgte Google til råds, og efter ganske få klik fandt jeg ud af, at valgplakater skal tages ned senest otte dage efter valget. 

Ny Borgerliges Per, som lige nu hænger og skuer ud over Torvet i Esbjerg fra en lygtepæl, har derfor lidt tid at løbe på endnu og foretager sig endnu ikke noget ulovligt, og når han ikke gør det, vil jeg heller ikke sidde og hidse mig op. Derfor lader jeg tvivlen komme ham til gode og satser på, at han er forsvundet i morgen.

Hvad skal dagen bruges på ud over at gruble?


Selvom det kan være ganske spændende at fortabe sig i forskellige tanker, går det desværre ikke, at jeg sidder og filosoferer hele dagen lang. Der skal penge i kassen, og derfor bliver jeg nødt til at fakturere en del timer.

Jeg har en nogenlunde klar idé om, hvad jeg skal lave i dag. Blandt andet skal jeg hjælpe en kunde med at komme til tops på ordet cannabis-olie. Dette arbejde kommer til at involvere produktion af en række linkbuilding-artikler samt lidt on page-justeringer.

Derudover bliver det nok også i dag, at jeg forsøger at hive fat i et par podcastproducenter med henblik på at afklare, hvorvidt de har lyst til at få besøg af en vores samarbejdspartnere, der selv podcaster, og som selv er ganske dygtig til det.

Med min nuværende position i firmaet vil der stensikkert også komme nogle ad hoc-opgaver i løbet af dagen. Jeg er mere eller mindre daglig leder, så hvis mine kolleger har spørgsmål, er det for det meste mig, som skal besvare disse.

No comments:

Post a Comment