Wednesday, October 17, 2018

Hvor finder jeg kærligheden?


Jeg har egentlig aldrig rigtig haft de store problemer med at møde kvinder. I hvert fald ikke førhen, hvor mine dage blev tilbragt i ungdomsklub efter skole eller på diskoteker da jeg blev væsentlig ældre. Der har altid været masser af fisk i havet, og jeg har haft en stor fiskestang (som man siger). Men på det seneste har det ændret sig. Jeg er blevet ældre og de kvinder jeg er interesseret i er blevet ældre – og så går det ikke længere at jage sit bytte i på diskoteksgulvet, på barer og i særdeleshed ikke i ungdomsklubben.


Så hvad gør man så? Jeg føler mig som en løve der ikke længere kan jage gazeller på savannen som jeg plejer og er god til – for de er alle sammen væk. Hvor går man så hen?
Jeg er som sagt blevet ældre, og derfor er min interesse for fast parforhold, hus, bil og børn også vokset. Faktisk i en sådan grad, at jeg går målrettet efter det. Måske kvinderne fornemmer min voksende desperation og derfor går i en stor bue udenom mig, det er i hvert fald ikke fordi jeg ikke leder og er opsøgende.

Jeg er egentlig ikke til dating online. Jeg fornemmer på dem i min omgangskreds som er singler, at det er sådan man gør. At det er der man leder. Online. På Tinder, på datingsider, på sociale medier og hvad der ellers findes. Men jeg er måske gammeldags – jeg synes bare ikke det lyder særligt romantisk eller vedkommende. Det virker ikke som noget for mig.

Sådan havde jeg det i hvert fald længe. Jeg har dog taget tilløb til at få oprettet mig på en af de mange gratis datingsider der findes på nettet. Jeg har kæmpet med at få taget det helt rigtige profilbillede fra den helt rigtige vinkel så min dobbelthage bliver knap så synlig, og jeg har brugt timevis på at forfatte en profiltekst til min datingprofil. Jeg har endnu ikke haft held med at få kontakt til nogen kvinder. 

Ikke udover en enkelt af tydeligt østeuropæisk udseende som talte engelsk, og som jeg mistænker for at være mere interesseret i min opsparing end min kærlighed – men det er måske bare mig der er fordomsfuld. Jeg synes bare jeg har hørt i medierne, at der findes den slags på nettet, kvinder (eller mænd?) der opretter sig på gratis datingsider for at finde sig en rig partner de kan hustle.

Jeg ved ikke endnu, om online dating er noget for mig. Måske den gamle hanløve bare skal acceptere, at min gamle jagtmark er blevet digital, og at man nu kommer længere med en tekstbesked end med en drink og et sødt smil.

No comments:

Post a Comment